[Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'
- Food-en-retail
- 15 nov 2013 @ 04:49
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Marketing
- 15 nov 2013 @ 04:49
- Redactie MarketingTribune
In de nieuwe rubriek [Ondernemer van de Week], over opvallende vakgenoten die binnen hun bedrijf, winkel of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen of opmerkelijke resultaten hebben geboekt, sprak de redactie Food & Retail met Stephan Tieleman, founder en CEO van de Fashioncheque. Een premium -door de eigenaars met kleine 'f' geschreven- dat intussen in 10.000 Nederlandse winkels besteed kan worden. Deze week startte de nieuwe campagne 'Style is a gift'.
Stephan Tieleman, wat is de gedachten (insight) achter de Fashioncheque?
Met fashioncheque geef je zoveel meer dan een cadeau. Iedereen houdt van kleding, maar ieder heeft zijn eigen smaak. fashioncheque biedt de ontvanger de mogelijkheid een aankoop te doen die past in de eigen stijl.
Sinds wanneer wordt hier aan gewerkt, hoe staan de zaken ervoor?
fashioncheque bestaat dit jaar 5 jaar en is in meer dan 10.000 winkels door heel Nederland te besteden. Wij stimuleren d.m.v. de fashioncheque de mode retail branche. Deze branche kan een stimulans goed gebruiken.
Wie is de doelgroep?
fashioncheque richt zicht voornamelijk op vrouwen, maar wij gaan er vanuit dat deze nieuwe campagne ook meer mannen zal bereiken en aanspreken. Mannen houden ook van mode en vinden het tevens leuk om mode weg te geven.
Waarom kiest u voor de huidige aanpak van lancering, hoe zit de verdere campagne in elkaar?
We richten ons op een zo groot mogelijk kwantitatief bereik en kiezen zodoende voor radio en televisie. Dit overigens wel op zenders die een zo groot mogelijk aandeel van onze doelgroep aantrekken waardoor ook het kwalitatieve bereik hoog is.
Waar wilt u volgend jaar staan met het merk?
Wij hebben ons de afgelopen vijf jaar op retailers en consumenten in Nederland gericht. De naamsbekendheid en de verkoopcijfers zijn zeer positief. fashioncheque heeft van begin af aan de ambitie om over de landsgrenzen te opereren. Volgend jaar zullen wij dan ook aanwezig zijn op de cadeaubonnenmarkt in Duitsland en België.
Waarom is gekozen voor Draft FCB m.b.t. de campagne?
Wij hebben voor Draft FCB gekozen, omdat zij een mooie merkbelofte voor ons hebben ontwikkeld. De komende jaren bouwen we aan het merk fashioncheque met dit nieuwe communicatieconcept. In deze campagne komen de kernwaarden van het merk, marketingcommunicatie, de verschillende cadeaugelegenheden en onze internationale ambities samen.
Klik hier voor de ‘the making of’ van de nieuwe campagne. Hieronder ziet u het eindresultaat. (PvWK)
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- Albert Heijn lanceert Buurt Bezorgbundel voor efficiëntere...
- [column] De voedselindustrie als bondgenoot - in gesprek met...
- Achtste editie Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel van start
- Dansen in de supermarkt met Holie's
- Moët & Chandon en Pharrell Williams lanceren een Limited Edition
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tango transformeert tankstations tot... 11-03-2025
- Nespresso en Oatly introduceren... 10-03-2025
- [marketeer 220] Rob Soeterboek -... 07-03-2025
- Chocoladeletter D van Dieuwertje... 06-03-2025
- Time to Momo verwelkomt Mart Evers... 06-03-2025
- Brouwerij 't IJ zet duurzame stap... 06-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day